dilluns, 4 de març del 2013

Now, I'm a FARTMAN !!!



Divendres, 1 de març de 2013. Arribam a Formentera sota una tempesta de vent, aigua i fred. Passam es dia a Sa Savina sense gairebé sortir de s'hotel. Un passeig fins as supermercat per comprar aigua i poca cosa més. Sa Savina estava tancada, no hi havia ningú. Un bar obert i un parell d'hostals. Nosaltres vam dinar un magnífic plat de pasta as nostre hostal: Es Bellavista. S'organització no va poder ni muntar s'envelat pes mal temps. Així que vam anar a recollir dorsal i as briefing a s'hostal Bahía que, malgrat estava tancat, el van obrir per poder dur a terme aquestes tasques. Després, a sopar: un entrepà i una cerveseta. I a dormir prestet, que as dia següent tocava "diana" a ses 5:15 per esmorzar i anar preparant material i nervis...
Sa nostra son es va veure truncada allà ses 02:30 am quan unes persones es van posar a parlar i a riure a sota just de sa nostra finestra. Quina escandalera que fotien!!! Cambrers de s'hostal? Clients des bar que marxaven? No ho sé. Però es podien haver tallat una mica sabent que s'hostal era ple de runners intentant descansar per afrontar una dura cursa es dia següent. Potser estan massa habituats as fet que no hi hagi ningú a Formentera en aquestes dates.

Dissabte, 2 de març de  2013. Sobre ses 6:00 am havíem de ser as control des Formentera All Round Trail (FART ) per tal de verificar xip, material, etc. Per sort no em regiraren es material, no tenia ganes que em fessin treure tot de sa bossa, després de com m'ha costat d'encabir-ho... Ja que va tocar as dorsals acabats en "7", i jo era es "15".

Es vent ha calmat i ha deixat de ploure. S'aire és fresc i a ses 07:00 van donar sa sortida as FART 2013. Ens posem en moviment. Sento que quelcom ha caigut a terra. Veig un gel i giro per recollir-lo. No té número de dorsal posat i em sembla que no es meu (jo els duc posats tal com estic obligat a fer) ho guardo a sa butxaca. Per no deixar-lo en terra. Però això fa que quedi darrera de tot de sa "grupeta" de "vuitanta-i-pocs" participants que ens disposaven a encarar es 71 quilòmetres des FART

As principi tot molt bé. Gent fent fotos, pixant, xerrant... Però passat Sa Torre de Sa Gavina ja comença a separar-se es grup. A Cala Saona trepitgem sa primera arena. Res, poca cosa. Fàcil. Continuem.

Sa primera sorpresa es diu Torrent de Sa Fusta. Es primer de tres torrents abans d'arribar as Cap de Berberia. Bàsicament una paret gairebé vertical de pedra llisa que es precipita vertiginosament cap es fons des torrent. Esta clar que he de treballar més ses baixades... Perd força temps. Però arrib as Cap de Berberia (km 17,5) fent un temps de  1:55:42. Molt bé! Agaf aigua, faig un glop de coca-cola i prenc unes avellanetes.  

Segon tram des FART que guiarà ses meves passes fins es Caló Mort. Terreny pedregós as principi amb un torrent molt xul·lo abans d'arribar a S'Alga. Em sembla que és Es Torrent Fondo. Té unes cases avaradero però s'ha de saber baixar i pujar...  Passat es Canal i es Torrent de S'Alga comencen ses platges de Migjorn. Aquí toca anar per s'arena i per ses passerel·les que em  resulten d'allò més monótom i avorridor... Però tot s'ha de fer per allà on està marcat el camí i així ho faig...

En aquest tram, abans d'arribar a ses platges de Migjorn caic fins a tres vegades!!!  Seré torpe. De sa manera més tonta... Però no em faig res... Mira, almenys...

Arrib as Caló Mort (quilòmetre 32.1) després d'haver patit unes fortes rampes als abduptors. Se m'anaven alternant: primer a sa cama esquerra i després a sa dreta... (Afortunadament no em passa a ambdues cames alhora!) Començ a hidratar-me més sovent,  menj mitja barreta i ... em fan tan mals aquests músculs que em prenc un iboprufé ( per cert, no em va servir de gaire, els dolors tornarien a repetir-se as llarg de sa cursa).
Faig un temps total de 4:13:03 (2:17:21 des des Cap de Berberia)

Ara tocava arribar a Sa Mola. Vinga, cap a dalt!  Abans d'arribar tinc temps per tornar a caure... ( Més torpe...!) Faig aquests vuit quilòmetres en 1:25:38. Sa Mola és es quilòmetre 40,4 de sa cursa. Allà m'espera sa dona per donar-me ànims. Però quina sort que tinc! Complet es tram Sa Savina-Sa Mola en 5:48:31.  Aquí aprofit per canviar ses meves "La Sportiva" per ses "Riot 4". Em miro es peus, i em poso calcetins nous. Estic aproximadament 22 minuts a s'avituallament. Tinc mig entrepà de pit de poll a sa motxilla i un aquarius. Surto menjant per encarar Es Prat de Ses Monges i Sa Punta de Sa Creu per arribar pes Camí Romà a Es Caló.

En aquest tram perd molt temps. Després de travessar un torrent força angost, es nom des qual desconec, perdo es senyals, tinc temps de rebujir-me de nou es turmell (ja me'l vaig torçar a Mallorca aquest passat mes de gener), de sentir-me com un hàmster que fa voltes dins sa gàbia, de tant anar i tornar...  Però he après un gran lliçó: Quan busquis es senyals, estigues quiet! Es gregal pega. Es turmell em fa molt de mal. Començ a notar mal as dit gros des peu dret per mor de sa darrera caiguda... De s'efecte de s'iboprufé, ni rastre... En es meus" deliris" em va venir as cap sa cançó "Los micrófonos" de "Tata Golosa". Quina cosa més extranya i xorra... Però supós que són coses des deliri. Tampoc no sé explicar perquè m'ha vigut al cap aquesta cançó...



Arrib a Es Caló en 2:10:18. Per a només 10 km!!! Temps total: 7:56:17.


Amb es so de "los micrófonos" as cap faig cap a Sa Punta Prima. Traves Es Carnatge sota es sol, s'humitat i es gregal. Afortunadament per a mi, aquests tros el tinc més conegut.  Arrib a Cala d'en Baster. Ja només queda ascendir fins a Sa Punta Prima. Sa torre sembla que no arriba mai... Es vent m'espitja.. Es mal des abduptors sembla que ha desaparegut, es turmell s'estabilitza gràcies, supós, a que Es Carnatge és pla. Pedregós, però pla. I es córrer en pla ha facilitat que es moviment natural des peu hagi ajudat a afiançar sa seva posició natural.

Punta Prima està as punt 58,1 de sa ruta (malgrat que es meu Garmin 910xt deia que era es quilòmetre 60 i poc) arrib en 1:10:03 des d'Es Caló (a 8 km) Temps total fins aquí 9:06:20.

Ara tocava travessar Es Pujols i encarar Sa Platja de Llevant fins es Pas des Trucadors a dalt de tot d'Illetes. S'arenal de Llevant, interminable. Ses llengües d'arena entre ses diferents illetes que conformen   aquesta part de s''illa semblen succeir-se una rera s'altra i un es du sa sensació que no acaba mai... Quan arrib as Pas des Trucadors passo a ses 2:09:42 d'haver deixat Punta Prima totalitzant un temps de 10:25:00 hores

Ara només queda encarar Sa Savina. Per Illetes faig mig-caminar, mig-trot fins es restaurant "Es Ministre" allà començ a córrer, com puc, i no atur fins no fer meta a Sa Savina. Arrib en un temps oficial de 11:16:02 i es meu Garmin 910xt em diu que he fet 72,09 quilòmetres!!!

Allà m'espera sa dona, un petit massatge i tornar a agafar es ferry cap a Eivissa. Pas per meta i encara és de dia!!! Estic molt content. Acab es 59 de 74 a sa classificació oficial!!!

Now, I'm a FARTMAN !!!!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada